sobota, 10 września 2016

Przegląd sierpnia


To już wrzesień! Sierpień był pięknym miesiącem błogiego odpoczynku i pięknej pogody, co oczywiście sprzyjało przede wszystkim czytaniu w ogrodzie. Jak na razie lato u mnie nadal trwa (i będzie trwało jeszcze co najmniej 2 tygodnie), więc mam zamiar utrzymać tempo :)

No to do rzeczy, moi sierpniowi ulubieńcy:


KSIĄŻKI

Na szpulce niebieskiej nici (A Spool of Blue Thread) - Anne Tyler ****
Ta książka wcale nie okazała się taka ciężka i poważna, jak mi się wydawało. Nie jest to jednak lekkie romansidło, a raczej saga o kilku pokoleniach rodziny i ich wzajemnych animozjach i sympatiach. Styl pisania Anne Tyler przywodzi na myśl Steinbecka, a konkretnie skojarzył mi się z Na wschód od Edenu. 4/5

Kolejna młodzieżówka o problemach nastolatek, samobójstwie i szkolnych perypetiach. Nie jest to zła książka, ale niestety, czym więcej młodzieżówek czytam, tym bardziej zlewają mi się w jedną całość. Trudno znaleźć coś oryginalnego i niestety ta pozycja oryginałem też nie jest. 2/5

Kasacja - Remigiusz Mróz *****
Moje pierwsze spotkanie z ogromnie popularnym teraz Mrozem i od razu strzał w dziesiątkę. Cieszę się, że zaczęłam akurat od tej książki, czyli pierwszej z serii z Joanną Chyłką. Wszystko dzieje się w światku prawniczym, a główni bohaterowie prowadzą świetne dialogi. Cieszę się, że mam jeszcze przed sobą 3 kolejne pozycje w tej serii! Na dodatek powstanie niedługo serial :) 5/5

Ekspozycja - Remigiusz Mróz ****
Tutaj ton jest już cięższy, bo i główny bohater tej serii, Wiktor Forst, jest o wiele poważniejszy, chociaż cięty język (teraz widzę, że domena Mroza) też tu jest. Fabuła sprawia, że czasami wydawało mi się, że to książka Dana Browna, ale nie przeszkadzało mi to. 4/5

Więcej czerwieni - Katarzyna Puzyńska ****
Pierwsza część serii o Lipowie bardzo przypadła mi do gustu jako lekka, wakacyjna pozycja a la Agatha Christie. Drugą przesłuchałam jako audiobooka i jakoś ciężej było mi przez nią przejść. Nagle zauważyłam okropne przyzwyczajenie autorki do powtarzania w nieskończoność pełnego imienia, nazwiska i funkcji danej postaci - czy w pierwszej książce też tak było, ale ja tego nie zauważyłam? Sama historia ciekawa. Ot, taki kryminał na wakacje. 3/5

W czerwcowym przeglądzie pisałam o innej książce tej pani, teraz sięgnęłam po drugą - o wiele bardziej popularną. Znowu są 3 kluczowe postaci, których losy się ze sobą splatają, a wszystko związane jest z morderstwem sprzed lat. Podoba mi się lekki, dowcipny styl pisania Moriarty, a także ta atmosfera australijskich szkół, która tutaj znowu sie pojawia. 4/5


FILMY

Ten film już kiedyś wiedziałam i chciałam zobaczyć go jeszcze raz, bo pamiętałam, że szczególnie mnie rozbawił. Niby kolejna komedia romantyczna, ale dialogi są fajne, a chemia między głównymi bohaterami niezaprzeczalna. Dobry na leniwy wieczór pod kocem. 4/5

Jason Bourne ***
Typowy film akcji - strzelanka, motocykle, piękne kobiety. Wszystko to nakręcone dynamicznie, precyzyjnie, tylko kurczaki, ile razy można oglądać to samo? Całe szczęście jest tu Alicia Vikander, którą obejrzę w każdym filmie :) 3/5

Złe mamuśki (Bad Moms) ****
Miałam wielką ochotę na taką lekką, trochę głupiutką, trochę feministyczną opowiastkę i całkiem nieźle trafiłam. Mila Kunis jest jedną z moich ulubionych aktorek komediowych, a i reszta obsady fajnie komponuje się z tematyką. Polecam na odprężenie :) 4/5

Jobs ***
Filmów o Stevie Jobsie jest naprawdę dużo. W grudniu pisałam o ostatnim jaki oglądałam, a w tym miesiącu na Netflixie obejrzałam ten z Ashtonem Kutcherem w roli biznesmena-wizjonera (i muszę powiedzieć, że Kutcher faktycznie jest podobny do i starszej, i młodszej wersji Jobsa). Ten film to już bardziej typowa biografia, ale zrobiona całkiem nieźle i wciągająca. 3/5


SERIALE

Tajemnice Laketop (Top of the Lake)
Bardzo lubię atmosferę tego typu produkcji - piękna natura (tu akurat Australia), tajemnicze zaginięcie i ogólny lekki niepokój. Całości jeszcze nie obejrzałam, ale już nie mogę się doczekać rozwiązania zagadki. Polecam szczególnie wszystkim fanom Broadchurch czy Dochodzenia.

Seriale, które nie pochodzą z USA, UK czy Polski nie są u mnie częstym gościem, ale na tę norweską komedię skusiłam się i nie żałuję. Głowny bohater, Dag, jest doradcą małżeńskim, który sam jednak najchętniej siedzi w domu i nie znosi ludzi. Jest śmiesznie, często wręcz absurdalnie, ale ten serial ma w sobie coś fajnego.

Master of None
Aziz Ansari to znany i lubiany aktor i komik, i to właśnie on jest kreatorem i odtwórcą głównej roli w tym serialu. Poruszana tematyka jest różna - od randek, przez życie w Nowym Jorku, po problemy rasowe i różnice kulturowe. Jest przyjemnie, niegłupio i często zabawnie.


LINKI

O tym dlaczego nie powinniśmy robić zdjęć portretowych smartfonem. Święta prawda!

Moja ulubiona kuchnia? MEKSYKAŃSKA! Na przykład taka zapiekanka.

Uwielbiam patrzeć jak ktoś coś tworzy, a ta dłoń z gliny jest po prostu mistrzostwem.

Mam ochotę zrobić sobie taki DIY stolik z sukulentami. Co Wy na to?

I jeszcze (kolejna) lista filmów na poprawę humoru od Happyholic.


CELE NA WRZESIEŃ

- zabrać się za moją pokaźną stertę polskich książek do przeczytania;
- zasadzić w ogrodzie tulipany i inne cebulkowe piękności;
- przenieść craftroom to innego pokoju - bo doszłam do wniosku, że ten, w którym teraz jest jest za duży i wolę go oddać ewentualnym gościom, a mnie łatwiej będzie się poruszać i wszystko znaleźć w małej przestrzeni :)
- siedzieć w ogrodzie do oporu i korzystać z tej dwudziestoparostopniowej wrześniowej pogody;
- przygotować parę postów na bloga.


To tyle na dziś! Dzięki za odwiedziny i dajcie znać co Wy w sierpniu czytałyście i oglądałyście!
Ściskam,
Anniko

4 komentarze:

  1. Oo, widzę, że dzięki temu wpisowi lista must read wydłuży się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie nadążam za toba i Twoim czytelnictwem choć kiedyś prawie mi sie udawało:) PS,zapomniałam zrobić zdjecie kasiazek A.N na blog, zrobisz mi jakaś fotkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, jeszcze niedawno to Ty pożerałaś książki w 1 dzień!
      Foto zrobię :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...