czwartek, 6 października 2016

Przegląd września


Wrzesień - co to był za miesiąc! Jeden z najlepszych w tych roku, pełen przygód, wyjazdów, spotkań ze świetnymi ludźmi i pogody lepszej niż przez całe lato razem wzięte! No i oczywiście nie zabrakło w nim miejsca i czasu na dobre książki i filmy, o których przeczytacie poniżej.

KSIĄŻKI

Martin Misunderstood - Karin Slaughter ****

O Karin Slaughter z zachwytem opowiada mi zawsze ABily, więc kiedy w mojej ulicznej biblioteczce znalazłam to krótkie opowiadanie od razu się za nie wzięłam. Jest świetne! Nie wiem, czy to zasługa wprawnego tłumaczenia (holenderskiego) i czy pani Slaughter tak zawsze pisze, ale udało jej się stworzyć świetną postać człowieka tak nieudolnego, że sam potrafi wrobić się w morderstwo (albo dwa). 4/5

The Woman in Cabin 10 - Ruth Ware ***
Tak dobrze się zapowiadało! Na statku ginie dziewczyna, a lekko rozhisteryzowana główna bohaterka próbuje rozwikłać zagadkę. Trochę taka Dziewczyna z pociągu, trochę Morderstwo w Orient Expressie. Nieźle napisane, ale nic odkrywczego. 3/5

With Malice - Eileen Cook **
Szczerze mówiąc, długo muszę się zastanawiać, żeby przypomnieć sobie o czym była ta książka. A tak, o dziewczynie, która budzi się w szpitalu po wypadku, który jak się okazuje być może sama spowodowała i kto wie, może nawet jest winna śmierci swojej przyjaciółki. Ale jak się skończyło? No cóż, albo ta książka była słaba, albo j mam początki demencji. 3/5

Pochłaniacz - Katarzyna Bonda ****
Bonda, królowa kryminału, kto o niej nie słyszał?! Wzięłam się za jej pierwszą książkę z serii o Saszy Załuskiej z dobrymi chęciami i podobała mi się, chociaż mimo sprawnego pióra nie czyta się tego lekko. Chętnie przeczytam kolejne części, ale tym razem będę już psychicznie przygotowana na to, że zajmie mi to dłużej niż wykły kryminał. 4/5

Before the Fall - Noah Hawley ****
Katastrofa samolotu? No to czytam! I faktycznie, cała fabuła opiera się na katastrofie prywatnego samolotu, którą przeżyły tylko dwie osoby. Oczywiście okazuje się, że stoi za tym większa intryga, ale mnie szczególnie przypadły do gustu dobrze rozwinięte, ciekawe historie każdej z ofiar i język, jakkim wszystko jest opisane. 4/5


FILMY

Captain Fanstastic ****
Bardzo lubię takie filmy - trochę niszowe, z pięknymi zdjęciami i nietuzinkową historią. Ten akurat opowiada o ojcu i jego dzieciach, którzy mieszkają w lesie i żyją w zgodzie z naturą nie przejmując się tym, co jest społecznie akceptowalne. Jednak pewnego dnia muszą się zmierzyć z rzeczywistością, a nawet być może zrezygnować ze swojego "dzikiego" życia. Świetny film, polecam! 4/5

Tallulah ****
Uwielbiam Ellen Page, więc gdy zobaczyłam ten film na Netflixie, od razu sie za niego zabrałam. Opowiada on o dziwczynie, która całkiem przypadkiem... porywa dziecko. I nie, nie jest to komedia. Tematyka dotyka rodziny, niezależności i odpowiedzialności. Całkiem przyjemna pozycja. 4/5

Śmietanka towarzyska (Cafe Society) ****
Bardzo lubię filmy Allena, bo świetnie dobiera aktorów do ról i potrafi umiejętnie wyśmiać niektóre stereotypy. Klimat lat '30 jest tu świetnie oddany, muzyka fantastyczna, dialogi dobre i - typowo dla Allena - puenty brak. Ale mnie to nie przeszkadza :) 4/5

Złap mnie, jeśli potrafisz (Catch Me if You Can) *****
Jestem chyba ostatnią osobą, która nie oglądała nigdy tego filmu. Nie dość że Leo gra tu główną rolę, to jeszcze historia młodego Amerykanina, który jeszcze przed ukończeniem 19 roku życia podając się za pilota, lekara i prawnika wyłudził miliony dolarów, jest po prostu wręcz wspaniała do sfilmowania. 5/5

Osobliwy dom pani Peregrine (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) ***
Książkę, na podstawie której nakręcony został ten film czytałam w lipcu i pisałam wtedy, że nie skradła ona mojego serca. Cóż, film również nie. Jak na dzieło Tima Burtona przystało zdjęcia i klimat są fantastyczne, ale takie małoletnie fantasy to jednak zupełnie nie moja bajka. 3/5

SERIALE

Fleabag
Krótka, bo tylko sześcioodcinkowa komedia, typowo po brytyjsku zakręcona i sarkastyczna, czasami nawet trochę wulgarna, ale bardzo prawdziwa. Śmierć bliskiej osoby, seks, rodzina, problemy w pracy - wszystkie te tematy są tu poruszane, a głowna bohaterka jest po prostu świetna!

Easy
Kolejny serial - z tych dobrych - jakich ostatnio wiele, czyli o tym jak ludzie odnajdują sie w dużym mieście i poruszają się po labiryncie jakim są miłosne zagwozdki, technologia czy kariera. Całkiem przyjemnie się ogląda, a w dodatku obsada iście gwiazdorska.


LINKI

♥ U Niebałaganki jeszcze przez kilka dni oczyszczanie przestrzeni - nie załapałam się na całość, ale mam zamiar się zainspirować kiedy będę robiła porządki u siebie.

♥ 13 rzeczy które powinna mieć w dupie każda dorosła kobieta - zgadzam się w 100%!

♥ Słyszeliście o MOTI, słodkim małym urządzeniu motywującym? Według mnie świetny pomysł, i to wcale nie dlatego, że mój mąż pracował nad jego aplikacją do telefonu ;)

♥ Sezon dyniowy właśnie się rozpoczął, a mnie wpadło w oko to curry z dyni na blogu Kasi Guzik.

♥ A tutaj możecie podziwiać najlepsze tegoroczne zdjęcia zrobione iPhonem - nie wiedziałam, że rozdają takie nagrody!


CELE NA PAŹDZIERNIK

posadzić w ogrodzie kwiaty cebulkowe - we wrześniu mi się nie udało, więc teraz czas najwyższy;
ugotować coś typowo jesiennego - mam ochotę na jakąś dobrą zupę albo gulasz, a może podlinkowane na górze curry Kasi?
posiedzieć w ogrodzie przy ogniu któregoś zimnego wieczoru, najlepiej z kubkiem gorącej czekolady!
dokończyć serię książek Mroza o Chyłce i Zordonie  - uwielbiam tę dwójkę i cieszę się, że zostały mi jeszcze 2 książki do przeczytania!
przygotować jakieś fajne torebki ze smakołykami na Halloween - bo wiem, że w tym roku dzieciaki znowu zapukają do drzwi, a tym razem chciałabym dać im cos więcej niż 2 pomarańcze :P


Jak widzicie, cele na kolejny miesiąc ambitne ;)
A co Wy obejrzałyście i przeczytałyście we wrześniu? Jakie macie cele na padziernik? Zapraszam do komentowania!

Ściskam,
Anniko

6 komentarzy:

  1. Ja czytam właśnie najnowszą Bondę, ale z dotychczasowych najbardziej podobała mi się "Sprawa Niny Frank". A na film "Osobliwy dom Pani Peregrin" nie mogę się doczekać, ale bardziej chcę na niego pójśc, by pooglądać właśnie klimat i zdjęcia, niż wczuć się w fabułę. I tylko zastanawiam się, czy brać na to 10letniego syna, który ma bardzo wybujałą wyobraźnię i ostatnio nawet boi się wejść sam do łazienki wieczorem, czy nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film jest oznaczony PG-13, czyli Parents Strongly Cautioned – some material may be inappropriate for children under 13. Może lepiej nie, bo są tam potwory i niektóre z dzieci pani Peregrine mają też dziwaczne "przypadłości", może się Brunowi śnić po nocach :P

      Usuń
    2. Chyba nie będę go w takim razie ciągnąć na ten film. Przez kolejne pół roku nie pozbędziemy się go z łóżka ;)

      Usuń
  2. Cele na październik? Na jesień w ogóle - wrócić do czytania. Długie wieczory sprzyjają więc pora wybrać się do biblioteki - na początek Coben, bo na nim ostatnio skończyłam.
    Film? Bardzo bym chciała zobaczyć Bridget w ciąży, odmulić się, pośmiać, wyluzować.
    Inne cele? Zorganizować się na święta. Pomału, ale już, żeby potem nie robić nic na biega.
    I jeszcze więcej piec, i gotować jakieś nowości, próbować nowe przepisy. Jakoś tak mnie ta jesień pcha w te rejony kuchenne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo, ambitne plany! mnie też jesień nastraja do czytania, pieczenia, gotowania i lekkich filmów pod kocem :)

      Usuń
    2. Mamy jesienne podobne plany :))

      Usuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...