czwartek, 17 października 2013

Przepis na pieczone warzywa [Roasted vegetables recipe]

Kilka dni temu oglądałam jakiś amerykański serial, w którym główni bohaterzy zajadali się pieczenią i warzywami z piekarnika. Zawsze mnie zastanawiało co oni widzą w ych warzywach, postanowiłam więc zrobić swoją wersję. Następnego dnia zakupiłam wszystko, co według mnie nadawałoby się do upieczenia (czyli w sumie wszystkie warzywa z półki w supermarkecie) i przystąpiłam do dzieła. Strzał w dziesiątkę, mówię Wam! Nigdy nie jadłam takich pysznych warzyw! I podzielę się z Wami przepisem, a jak :)
A few days ago I was watching an episode of some American TV show where the main characters were eating roasted vegetables along with their meat. I've always been wondering - what is it about the roasted veggies that they all eat them alllll the time? Well, I decided to make them to see for myself! The following day I bought all the vegetables I could think of and made the dish. Bull's eye!!! I have never eaten such good vegetables, I swear! And I'll share a recipe with you, why not :)


PIECZONE WARZYWA (na ok. 6 osób):

- dynia piżmowa - w grubą kostkę
- czerwona papryka (ja użyłam czerwonej spiczastej słodkiej) - w duże kawałki
- żółta papryka - w duże kawałki
- kilka marchewek - w grube kawałki
- ziemniaki - na pół (jeśli są małe jak moje)
- słodki ziemniak (batat) - w grubą kostkę
- 2 czerwone cebule - grube kawałki
- 4 ząbki czosnku - nie obieramy, zgniatamy nożem
- 1 bakłażan - w grubą kostkę
- 1 cukinia - w półtalarki
- pomidory - na ćwiartki
(butternut squash - cut thick, red pepper - cut thick, yellow pepper - cut thick, a few carrots - in big pieces, potatoes - in half, sweet potato - in big pieces, 2 red onions - thick, 4 cloves of garlic - do not peel, just crush, 1 eggplant - thick pieces, 1 zucchini - in half slices, tomatoes - in quarters)

Po przygotowaniu wszystkich warzyw wrzucamy je na blachę (w moim wypadku taką do ciasta) i polewamy duuuużą ilością dobrej oliwy. Wszystko ma od niej lśnić! Posypujemy solą, pieprzem, rozmarynem i tymiankiem (najlepiej świeżymi, ale suszone też będą pyszne - ja dodałam też mieszanki ziół prowansalskich). Mieszamy dokładnie i wstawiamy do piekarnika nastawionego na 200 stopni na 40-60 minut.
Having cut all the veggies, we throw them in a sheet pan and put a looot of olive oil on it. They have to glisten! We add salt, pepper, rosemary and thyme (fresh would be best, but dried is fine too). We mix it all well and put in the oven for 40-60 minutes in 200 degrees C/400 F/gas stand 6.



Pamiętajcie, że dynię należy obrać, przekroić wzdłuż i wyciągnąć pestki, o tak:
Remember to take the skin off the pumpkin, cut it lengthwise and take out the seeds, like this:



Już po 15 minutach po Waszym domu rozejdzie się cudowny zapach :) Po wyciągnięciu z piekarnika warzywa są soczyste, lekko jędrne i lekko słodkie.
After 15 minutes you will start smelling it :) After you take them out of the oven, the veggies should be succulent, definitely not mushy and slightly sweet.



Mimo, że w USA pieczone warzywa są tylko dodatkiem do dania głównego, my jedliśmy je bez niczego - podobnie jak ratatouille. 
Oczywiście narobiłam tego jak dla wojska, więc następnego dnia odgrzałam porcję w mikrofalówce i posypałam parmezanem - były chyba jeszcze lepsze (musiałam wziąć dokładkę :D)!
Although in the US roasted veggies most of the time are only a side dish, we ate them as a main dish, just like ratatouille.
Of course I made enough to feed an army, so the following day I reheated the vegetables in a microwave and grated some parmezan on top - I swear they were even better (I had to get a second helping :D)!


Ba, zostało jeszcze na dziś! Dodałam je do sosu z grzybami, boczkiem i śmietaną - bajka!!! 
Ha, I still had some left for today! I added them to a pasta sauce with mushrooms, bacon and cream - awesome!!!


Wiem już na pewno, że będę je robić często! Oczywiście mieszać można ze sobą różne warzywa, nie zawsze dostaniecie dynię czy bataty - nie szkodzi, i tak będzie pyszne! (Chociaż dynia jest w tym zestawie najsłodsza, mniam!)
I know for sure that I'll be making this dish very often! Of course you can mix all kinds of veggies here.

To co, macie ochotę na zdrowe warzywka a la Anniko? Koniecznie dajcie znać jeśli ich spróbujecie :)
So, do you feel like making a batch of healthy roasted vegetables a la Anniko? Let me know if you try them :)

2 komentarze:

  1. Następnym razem koniecznie dołóż korzeń pietruszki. Upieczony to nie to samo warzywo ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to mnie zaciekawiłaś! chociaż w Holandii znaleźć pietruszkę to wyzwanie, nigdzie nie ma :/

      Usuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...