piątek, 21 września 2012

Cyfrowo czy analogowo? [Digital or analog?]

Po tym jak ukradziono mi mój aparat fotograficzny na wakacjach w Polsce, musiałam zadecydować, czy chcę nową lustrzankę, czy nowego smartfona (jako że mój obecny jest już na wykończeniu). Długo myslałam nad plusami i minusami każdego z tych urządzeń - oczywiście lustrzanka robi o wiele lepsze zdjęcia, można bawić się wszystkimi ustawieniami, np. głębi, światła... z drugiej strony dzisiejsze smartfony potrafią już prawie to samo co lustrzanki, a dodatkowo są małe, poręczne, mają tysiące aplikacji i filtrów do zdjęć, no i łatwo można się dzielić fotami w internecie. Twardy orzech do zgryzienia... w pewnym moemncie smartfon już już wygrywał. Ale wtedy nagle mnie olśniło: to jasne jak słońce, że muszę wybrać lustrzankę! Nie tylko robi dobre zdjęcia, ale też daje (mi) tyle radochy z powodu tego jak wygląda, jak ja z nią wyglądam, jak cudnie ciąży w dłoniach... 
Oczywiście kupiłam nową lustrzankę.


After my previous camera got stolen when we were on vacation in Poland, I had to decide whether I wanted a new DSLR camera or a new smartphone (since my current one has been acting up lately). I was thinking of pros and cons of each choice - obviously DSLR takes better quality pictures, you can play with depth and light... on the other hand, today's smartphones can do almost as much as huge cameras, PLUS they're small and handy, they have all these fancy filters and it's easy to share pictures. It was a tough decision and at some point a smartphone was winning the competition. But then I had a revelation: OF COURSE I'd rather have a new camera! Not only because it delivers better quality product, but because of the way it looks, the way YOU look with it, the way it feels in your hands, the sweet heaviness, a bundle of joy. 
Of course I got a new DSLR.


Mam dla Was kilka fot z Pinteresta, a na nich... ludzie i ich aparaty. Bo to po prostu wygląda fajnie i już :)
 Here are a couple of pictures of people with cameras... just because they look awesome :)











Czy Wy też lubicie to uczucie, kiedy trzymacie swoją lustrzankę (albo jakikolwiek przynajmniej pół-analogowy aparat)  w dłoniach? Jak musicie ją podnieść na wysokość oczu, żeby zrobić zdjęcie? To jak musicie ją podtrzymywac kiedy wisi Wam na piersi, bo inaczej skręciłaby Wam kark? ;) Ja to uwielbiam!
Dajcie znać co Wy lubicie!
Ściskam!

Do you also like the feel of a real camera (not only a DSLR, could as well be any analog camera) in your hands? The way you have to put it up to your eye to take a picture? The way you have to carry it on your chest i hold it all the time because otherwise it might break your neck? I love it!
Let me know what YOU like!
Hugs!



5 komentarzy:

  1. Poza tym...na smartfonie nie masz manuala ;) Piękne te zdjęcia, szczególnie to pierwsze :P ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czru, czru :)
      pierwsze specjalnie dla Ciebie :*

      Usuń
  2. Jedyny słuszny wybór. Popieram :) Fotki rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uff widzisz, a mnie na chwilę tym smartfonem zaćmiło :P

      Usuń
    2. Smartfon, to gadżet. A Ty masz Sprzęt :)

      Usuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...