wtorek, 19 października 2010

Zentangle - coś art journalowego dla każdego!

Moje poszukiwania inspiracji art journalowych zaprowadziły mnie ostatnio w całkiem dziwne zakątki sieci. Oglądając różne klipy na youtube natknęłam się na coś co nazywa się ZENTANGLE.

Na pewno większość z Was zapełniła choć raz w życiu kartkę papieru mniej lub bardziej geometrycznymi wzorami-bazgrołami podczas długiej rozmowy telefonicznej albo nudnego wykładu. Na tym właśnie polega Zentangle - na bezmyślnym, nieplanowanym rysowaniu powtarzających się wzorów, bez żadnych reguł, bez stresu, że coś się nie uda. Zentangle rozwija kreatywność, zdolności manualne, poprawia koncentrację, minimalizuje stres, wspomaga leczenie depresji, bezsenności, wprowadza w stan wewnętrznej medytacji. I co najlepsze - każdy to potrafi! Nie potrzeba też do tego żadnych specjalnych przydasi - wystarczy czarny długopis żelowy, pisak, pióro - najlepiej kilka różnych grubości - i kartka papieru oczywiście.

Ja swoje pierwsze kroki w Zentangle postawiłam w swoim nowym art journalu. Zaczęło się od ZENDALI (zlepek słów Zentangle i Mandala), czyli bazgrolenia na planie koła (jak widać w środku kartki). Potem zaczęłam tworzyć wokół tego, aż zapełniłam całą stronę. Oczywiście moja ręka jest jeszcze bardzo niestabilna, ale praktyka czyni mistrza :)



Dzisiaj zapraszam Was do stworzenia swojego Zentangle albo Zendali. Jeżeli macie ochotę, wklejcie w komentarzach swoje twory, albo linki do nich - jestem ciekawa Waszych pomysłów. Po więcej informacji odsyłam na stronę zentangle.com oraz do wujka google - jest tam bardzo dużo ciekawych przykładów.

6 komentarzy:

  1. o rany, to bardzo ciekawe! a do tego Tobie wyszło świetnie, trochę w stylu S. Dali jeśli chodzi o kompozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, fajne desenie.jak grafika z prawdziwego zdarzenia:) Zentangle to moje ulubione zajęcie na wykładach, chociaż nie miałam pojęcia, że to ma jakąś nazwę:D

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, Anniko, jesteś niesamowita, cudo stworzyłaś!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki dziewczyny! może też spróbujecie? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to wygląda! Dopiero niedawno to odkryłam, ale już zamówiłam sobie książkę "Zentangle Twórczy Relaks". Mam nadzieję, że kiedyś też będę umiała tworzyć takie piękności :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...