piątek, 3 czerwca 2016

Przegląd maja

annikowo przegląd maja książki filmy seriale linki cele


Mamy czerwiec! I bardzo dobrze, bo maj był dla mnie męczący psychicznie, ale to nic, bo przyczyniło się to do większej aktywności książkowo-filmowej ;)


KSIĄŻKI

Salt to the Sea - Ruta Sepetys *****
To druga książka tej pani którą przeczytałam (o "Szarych Śniegach Syberii" pisałam w lutowym przeglądzie) i mogę powiedzieć, że bardzo lubię jej styl pisania. Fajnie jest też to, że zawsze jest mocno historycznie - tu akurat mamy II Wojnę Światową i największą w historii katastrofę morską - ale nie za ciężko. Mam nadzieję, że szybko przetłumaczą tę pozycję na polski. 5/5

The Nightingale - Kristin Hannah ****
Po wyżej opisanej Salt to the Sea wzięłam się od razu za kolejną powieść historyczną i to chyba był mój błąd, bo w pewnym momenie miałam już dość dramatycznych scen. The Nightingale to opowieść o dwóch francuskich siostrach, zupełnych przeciwieństwach, które na początku wojny wybierają dwa różne życia - jedna zostaje w rodzinnym domu w oczekiwaniu na powrót męża, a druga wstępuje do francuskiego ruchu oporu. Dużo się dzieje (zazwyczaj przykrych rzeczy), ale wszystko opisane jest jakoś bez polotu. 4/5

None of the Above - I.W. Gregorio ***
W moje ręce trafiła kolejna typowa młodzieżówka, chociaż jej temat nie jest wcale typowy, bo główna bohaterka odkrywa, że jest interseksualna i próbuje się  uporać z tą wiadomością, jednocześnie oczywiście przeżywając małe radości i zawody w szkole i w domu. Mogłoby być ciekawiej, ale niestety nie zapada w pamięć. 3/5

Furiously Happy - Jenny Lawson ****
Jenny Lawson to bardzo popularna w Stanach blogerka, która otawrcie mówi o swojej chorobie psychicznej i nawet potrafi się z niej śmiać. To w zasadzie biografia pełna ciekawych, wręcz niewiarygodnych anegdotek z życia Jenny. Można się pośmiać :) 4/5

Wszystko czego wam nie powiedziałam (Everything I Never Told You) - Celeste Ng *****
Czemu ja tak długo zwlekałam z zabraniem się za tę książkę? Jest wspaniała! Ta opowieść o zaginionej nastolatce mogłaby być kopią wszystkich innych książek o podobnej tematyce, ale jest świetnie napisana i przede wszystkim, co rzadko się zdarza, wszystkie jej postaci są tak dobrze rozwinięte, że w zasadzie można poczuć jakbyśmy je dobrze znali. 5/5


FILMY

Szefowa (The Boss) ***
Czasami lubię pójść na glupiutką komedię, a już szczególnie, jeśli gra w niej Melissa McCarthy. Jest banalnie, prosto, nawet niezbyt śmiesznie, ale przynajmniej lekko. Tak dla odmóżdżenia ;) 3/5

Zakładnik z Wall Street (Money Monster) ***
Miałam wysokie oczekiwania co do tego filmu, ale niestety - nic ciekawego. Prowadzący program telewizyjny facet zostaje zakładnikiem chłopaka, który wdziera się do studio i każe całą akcję filmować na żywo. Da się oglądać, ale nie powala. 3/5

Eye in the Sky ****
Rzadko zdarzają się brytyjskie filmy o tematyce polityczno-militarnej. W tym akurat chodzi o tajną operację w Kenii, która ma być przeprowadzona za pomocą drona. Czuć, że film nie jest amerykański (chociażby przez brak happy endu), ale to właśnie jest jego największym plusem. Oprócz tego świetne zdjęcia i gra aktorska. 4/5

Dzień Matki (Mother's Day) ****
Szłam na ten film z przekonaniem, że będzie klops, ale się zdziwiłam. Nie jest to oczywiście żaden cud o głębokim przesłaniu, ale dla lekko zestresowanego człowieka, który marzy tylko o tym, żeby coś go rozśmieszyło i wzruszyło (czyli dla mnie w wydaniu majowym) to wystarczająco dobry film. 4/5

Metro ****
Przyznam, że nie jestem pewna, czy kiedykolwiek przedtem oglądałam film produkcji rosyjskiej... ale ten był świetnie zrobiony. Efekty specjalne (bo to film katastroficzny, czyli coś co lubię bardzo ;), gra aktorska i cała historia jak rodem z Hameryki, nie czuć że to "zagraniczny" film. 4/5


SERIALE

Kwarantanna (Containment)
Epidemia, kwarantanna, chaos i kryzys - uwielbiam takie tematy. Niestety, zazwyczaj tego typu filmy i seriale okazują się być pełne zombie, wampirów albo ufoli. Ten na szczęście jest wolny od tego typu zagrań, nie ma w nim nic nadprzyrodzonego, a jest naprawdę dobry i dobrze zrobiony. I oczywiście, jak to zwykle bywa, skończy się niestety na pierwszym sezonie... ech :/


LINKI

Dla wszystkich miłośników boxowych subskrypcji i jednocześnie balkonowych ogrodników - Gruntbox wygląda na fajny projekt!

U Ani post o tym co fajnego można robić w czerwcu.

Gdybym miała dostać teraz tort, na pewno chciałabym taki z sukulentami!

Przewodnik Justyny z Happyholic po włoskiej Kampanii sprawia, że chętnie spakowałabym walizkę i już jutro pojechała do Italii :)

Ta lista 50 krajów w których najtaniej jest mieszkać naprawdę mnie zszokowała (kto by pomyślał, że Polska jest na 12. miejscu!).

I jeszcze ten świetny wynalazek - kawałek plastiku, który pod wpływem ciepła robi się plastyczny i można go użyć w wielu sytuacjach.


CELE NA CZERWIEC

Mam nadzieję, że czerwiec będzie dla mnie bardziej produktywny niż maj! A w planach mam:
- zrobić w końcu kurs HTML i CSS na Code Academy - jest na mojej liście od lat :P
- skleić wakacyjny album - zanim naprawdę zapomnę ten wyjazd!
- poświęcić więcej czasu na blog - ostatnio niestety, jak widać, trochę go zapuściłam...
- wrócić na siłownię - z tą siłownią ciągle rozstania i powroty ;)


To tyle majowych wspomnień. Chętnie poczytam o Waszych ulubionych książkach, filmach, serialach czy linkach. Zapraszam do komentowania, polećcie mi coś!

1 komentarz:

  1. Oj Aniu, "natychasz" mnie tymi swoimi przeglądami. Szkoda tylko, że na razie to tylko plany u mnie.
    Ostatnio nie mam czasu ani na książki, ani na filmy, ani w ogóle na nic.
    Bullet Journal nr 2 póki co czeka. I w ogóle mam na niego troszkę inny pomysł, ale jak już go zrealizuję, to na pewno dam cynka ;-)

    Czy mogę Ci coś polecić?
    Mam listę ulubionych książek, tylko gdzie?
    Ale na pewno są tam "Żona podróżnika w czasie" Audrey Niffenegger i "Gwiazdy prowadzą do domu" Luanne Rice.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...