wtorek, 14 kwietnia 2015

Jak dobrze zacząć dzień, czyli moje śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - tak mówią specjaliści i ja też tak twierdzę :) I nie chodzi tylko o to, że tak jest zdrowo, że trzeba, że to paliwo dla organizmu na cały dzień, ale też zwyczajnie o doznania estetyczne. Nacieszyć oko kolorami, które na dodatek są pyszne - to dopiero uczta!

Dzisiaj chcę pokazać Wam 5 moich ulubionych śniadań, może też wypróbujecie?




CHLEB Z AWOKADO I POMIDOREM
Po pierwsze: życie bez pieczywa sucks, więc chleb musi być, oczywiście dobrej jakości - ja zawsze wybieram orkiszowy albo pełnoziarnisty. Do tego najzdrowsze "masło" jakie można znaleźć, czyli awokado (musi być miękkie, inaczej będzie smakować jak mydło). Na koniec świeże pomidory, odrobina soli i pieprzu i gotowe!
Wersja dla prawdziwych smakoszy: awokado - musztarda - wędzony kurczak - suszone pomidory - starty ser (foto)Wypróbujcie!




CAŁONOCNA OWSIANKA
Większości ludzi owsianka kojarzy się z ciepłą papką, którą jeszcze na dodatek trzeba rano sobie zrobić, a kto ma na to czas? Ja moją owsiankę przygotowuję zawsze wieczorem, tuż przed pójściem spać: trochę płatków owsianych zalewam mlekiem (zwykłym, owsianym, kokosowym lub migdałowym), dodaję garść zamrożonych owoców jagodowych, mieszam i wstawiam do lodówki. Rano wystarczy tylko wyciągnąć (ewentualnie podgrzać w mikrofalówce jeśli lubicie na ciepło) i spałaszować! Ja dodaję jeszcze świeże owoce (banany, mandarynki, brzoskwinie, jabłko), rodzynki, orzechy, wiórki kokosowe, czasami odrobinę kakao albo cynamonu - uwierzcie mi, codziennie można jeść to cudo na inny sposób.




SAŁATKA/PASTA Z TUŃCZYKIEM
Tuńczyka lubiłam zawsze, ale od pół roku mam na niego ciągłą ochotę. Pasta z tuńczykiem na chleb to niebo w gębie, a musi mieć w sobie koniecznie: tuńczyka, jabłko, cebulę, pomidora i majonez. Kiedy natomiast mnie natchnie, robię czystki w lodówce i dodaję takie rzeczy jak: suszone pomidory, oliwki, żółty ser, ogórek konserwowy, jajko, trochę musztardy - i można zjeść jako sałatkę na lunch.





SEREK WIEJSKI Z WARZYWAMI
Niestety w moich rejonach serek wiejski nie istnieje, więc jak tylko jestem w polskim sklepie to kupuję hurtowo. Lubię bardzo w słodkiej odsłonie, czyli z łyżeczką dżemu w środku, ale to jego słona wersja zawsze skrada mi serce - z ogórkiem, pomidorem, solą, pieprzem... i w sumie z czym tylko mi się zachce!




a może tak... PIKNIK?

Czasami, kiedy pogoda dopisuje (czyli jakieś 3 dni w roku ;) zbieramy nasze zabawki i robimy śniadanie na trawie w parku! Bagietka, jakieś smarowidło, pokrojone owoce i sok w kartonie - prosto, ale jako że na łonie natury, to nagle bardzo romantycznie i jakoś tak odświętnie.


I to tyle dobrego - aż zgłodniałam pisząc tego posta!
A jaki jest Wasz sekret dobrze zaczętego dnia?

7 komentarzy:

  1. Świetny post! :) Przypomniał mi o istnieniu avokado (to chyba ty mi go kiedyś poleciłaś/zachwaliłaś jakimś postem) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nadal polecam! ja mogę jeść nawet łyżką :D

      Usuń
  2. nie ma to jak paczka chipsów na śniadanie:P
    A tak na poważnie; ja sobie lubię zjeść jogurt z własnoręcznie uprażoną granolą:)
    http://www.sarahwilson.com/2012/08/sugar-free-granola-the-most-popular-recipe-from-my-cookbook/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo poffertjes...albo gofry z czekoladą i bananem...albo naleśniki...albo zwykłe płatki kukurydziane z mlekiem...rany jak widzisz ostatnio mam ochotę na same zdrowe śniadania:)a w ciagu dnia nie jest lepiej:P

      Usuń
    2. haha jaka szalona! to już wiadomo czemu mały T. rośnie jak na drożdżach :D

      Usuń
  3. Avokado zamiast masła.... Ciekawa propozycja. Warto wypróbować.
    Owsianka często u mnie gości na stole - z owocami świeżymi lub suszonymi. Czasem zamykam w słoiczek i zabieram ze sobą do pracy ;)
    Też uwielbiam tuńczyka mmm...
    Ale codziennie rano jeżeli wstanę zgodnie z budzikiem ;) robię sobie dodatkowo koktajl owocowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, koktaile też bardzo lubię, chociaż z racji tego, że zawsze dodaę mrożone owoce wychodzi mi bardziej sorbet niż koktail :P

      Usuń

Dziękuję bardzo za Twój komentarz!/Thanks for your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...